donderdag 31 januari 2013

Lasagne met vis

Lasagne met vis is mijn favoriet. Ik maak het een enkele keer met kip. Maar zal het nooit met gehakt maken..bleeeeeeeeeeeeeeeh..niet lekker.
Ik heb nu verse zalmfilet in stukjes erbij gedaan. Ik maak het vaak ook met tonijn en ook de tonijn uit blik is goed te eten.
Ik heb nog courgette, brocolli, een rode ui  liggen en snij dat in stukjes, reepjes en roosjes.
Bak alles lekker aan waarbij je de courgette als laatste toevoegd. Kruiden met verse peper, bascilicum blaadjes, bieslook, gedroogde tijm en wat paprika poeder uit een potje.
Dan heb ik romatomaten in 4en gesneden en doe ze erbij. Verder heb ik een blikje tomatenstukjes van de Jumbo erbij gedaan. De winkel is hier nieuw en ik ken de blikken tomaat niet van hen. Dus dat was een probeersel. Maar normaal gooi ik er een ons of 300 aan tomaten bij dan heb je een verse saus dat smaakt het lekkerst vind ik altijd.
Voor het binden doe ik er al wat geraspte kaas doorheen.
Neem een ovenschaal en vet het in. Doe een deel van de sausgroente op de bodem van de schaal.
Dan de lasagne bladen erop. Weer de saus dan de bladen etcetera. Eindig met de saus en doe er geraspte kaas over strooien. Ik gebruik altijd wat ik in huis heb. Dat was nu oude pittige kaas. Maar parmezaam of pecorini is ook erg smakelijk!
 
Nu voor een minuut of 30 in de oven op 200 graden. De bovenkant mag lekker krokant en bruin zijn. De inhoud zal dan lekker pruttelen en de bladen zijn dan gaar.
 
 





 
 
 
Eet smakelijk!!
 


Geen opmerkingen: